Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een overzicht van vragen door TMI’ers en werkzoekenden. Staat je vraag er niet tussen? Laat het ons weten!

Sollicitatie

Arbeidsvoorwaarden

Wat wordt mijn salaris als ik ga werken via TMI?

Als je in dienst treedt bij TMI, dan werk je op basis van detachering of draai je losse diensten. Omdat dit vaak meer flexibiliteit vraagt dan werken op één vaste locatie, ligt het salaris gemiddeld hoger dan conform de cao. De hoogte van jouw salaris, is afhankelijk van je opleiding en het aantal jaren werkervaring dat je hebt opgebouwd. We stemmen het salaris graag met je af in een persoonlijk kennismakingsgesprek. Als zzp’er bepaal je samen met TMI het uurtarief. Treed je direct in dienst bij de opdrachtgever? Dan zal de opdrachtgever het salaris bepalen conform de geldende cao.

Salaris Artsen en Medisch Specialisten

Voor artsen en medisch specialisten geldt dat de hoogte van jouw salaris, afhankelijk is van je opleiding en het aantal jaren werkervaring dat je hebt opgebouwd. We stemmen het salaris graag met je af in een persoonlijk kennismakingsgesprek. Als zzp’er bepaal je samen met TMI het uurtarief. Treed je direct in dienst bij de opdrachtgever? Dan zal de opdrachtgever het salaris bepalen conform de geldende cao.

Kan ik een leaseauto rijden als ik ga werken via TMI?

Wanneer je op basis van detachering en minimaal 24 uur per week gaat werken, dan is het in de meeste gevallen mogelijk om een leaseauto te rijden. TMI heeft een uitgebreid wagenpark met diverse mogelijkheden. Welke auto er voor jou beschikbaar is en wat de voorwaarden voor het leasen van een auto zijn, stemmen we graag met je af in het persoonlijk kennismakingsgesprek.

Heb ik recht op een reiskostenvergoeding?

Indien je geen gebruik maakt van een leaseauto heb je meestal recht op een reiskostenvergoeding. Dit kan echter verschillen per opdrachtgever en dienstverband, vraag dit dus altijd even na bij het sollicitatiegesprek.

Welke contractvormen heeft TMI?

Je kunt bij TMI vast in dienst treden om op basis van detachering of via losse diensten aan de slag te gaan bij diverse opdrachtgevers. Wil je liever geen wekelijkse urenverplichting aangaan? Ook een 0-urencontract is mogelijk! Verder kun je als zzp’er TMI als bemiddelingspartner inzetten voor nieuwe opdrachten, maar blijf je eigen baas. Ten slotte behoort het tot de mogelijkheden om direct bij de zorginstelling in dienst te treden, ook wel werving en selectie genoemd. Hier is vaak sprake van wanneer je in het buitenland gaat werken, maar ook als arts of medisch specialist treed je vaak in dienst bij de opdrachtgever.

Elk dienstverband heeft zo zijn eigen voor- en nadelen, het is belangrijk om te bepalen wat het beste bij jou past.

Welke secundaire voorwaarden biedt TMI?

Wanneer je vast in dienst werkt bij TMI ontvang je goede aanvullende arbeidsvoorwaarden zoals tussen de 8,00% en 8,33% vakantietoeslag, 25 vakantiedagen, reiskostenvergoeding en pensioenopbouw, de uiteindelijke afspraken zijn afhankelijk van jouw functie. Daarnaast kun je gebruik maken van een aantrekkelijke bedrijfsfitnessregeling en van collectiviteitskorting bij Zilveren Kruis.

Voor 0-uren contractanten geldt dat zij de vakantietoeslag direct uitgekeerd krijgen bij het loon, de andere voorwaarden zijn niet van toepassing.

Voor zzp’ers gelden de bovenstaande voorwaarden niet. Wil je precies weten welke aanvullende voorwaarden voor jou gelden? Neem dan contact op met werving@tmi.nl.

Solliciteren

Hoe solliciteer ik bij TMI?

De makkelijkste manier om te solliciteren is door te reageren op een specifieke vacature op de website die jou aanspreekt. Door te solliciteren kun je jouw cv en motivatie meesturen. Staat er geen interessante vacature op de website? Dan kun je jouw cv toesturen via het open sollicitatieformulier. Wanneer we een passende vacature hebben, zal één van onze supportmedewerkers of consultants contact opnemen om een afspraak met je te maken voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Dit gesprek vindt op kantoor of online plaats. Dit is afhankelijk van jouw functie en reisafstand. Tijdens dit gesprek horen wij graag wat jouw wensen zijn en zullen wij de mogelijkheden bespreken.

Voor artsen en medisch specialisten geldt dat de kennismakinggesprekken op locatie plaatsvinden, in de regio waar jij woont.

Ik heb gesolliciteerd op een vacature, maar nog niets van jullie gehoord?

Het streven is om binnen één à twee werkdagen te reageren op je aanmelding. Voor sommige vacatures dient er intern te worden overlegd en kan daardoor de reactietijd iets oplopen. Heb je na twee weken nog geen reactie van ons ontvangen? Dan willen we je vragen om even contact met ons op te nemen om naar de status van jouw sollicitatie te vragen. Let op: Houd ook je spam- of reclame mailbox in de gaten, het kan zijn dat onze mail daarin terecht is gekomen.

Ik vind meerdere vacatures interessant, is het nuttig om mij voor al deze vacatures aan te melden?

Nee, dat is niet nodig. Je aanmelden voor één vacature is voldoende. Je kunt in je motivatie aangeven wat je persoonlijke voorkeur is en of je interesse hebt in meerdere vacatures. In een persoonlijk gesprek met jou zullen we al jouw interesses uitvoerig bespreken evenals de mogelijkheden op de arbeidsmarkt.

Ik zie geen vacature voor mijn functie, kan ik mij toch aanmelden?

Jazeker! We ontvangen dagelijks vele aanvragen van ziekenhuizen en andere zorginstellingen. Echter indien er geen vacature bij zit die je aanspreekt, gaan wij toch graag in gesprek om te kijken of er mogelijkheden zijn bij de verschillende opdrachtgevers met wie wij contact hebben. Wij gaan dan meer uit van jouw interesses en beschikbaarheid.

Wanneer je je aanmeldt, zullen we je gegevens in ons systeem bewaren. Wij zullen je dan benaderen wanneer we wel een passende vacature hebben*.

*Wij benaderen alleen kandidaten wanneer hier toestemming voor is gegeven.

Bieden jullie ook vacatures aan zonder een opleiding te hebben afgerond?

Dit is afhankelijk van de vacature en deze informatie kun je vinden in de vacaturetekst. Heb je hier een vraag over? Neem dan contact met ons op.

In welke vakgebieden is TMI actief?

TMI heeft opdrachten binnen de ambulancezorg, arbodienstverlening, farmacie, GGD’s, geestelijke gezondheidszorg (ggz), justitie, privéklinieken, verzekeringsgeneeskunde, verpleeg- en verzorgingshuizen en thuiszorg (VVT), ziekenhuizen en zakelijke dienstverlening.

Heeft TMI vacatures door heel Nederland?

Ja, TMI heeft landelijke werkgelegenheid. Hierdoor is er altijd een opdracht op vacature bij jou in de buurt te vinden. Maar TMI is niet alleen in Nederland actief, ook over de grenzen hebben we openstaande vacatures. Namelijk in Duitsland, Zwitserland, de Caribbean en Suriname.

Ik ben zzp’er, kan ik dan ook solliciteren op een vacature?

Bij al onze openstaande vacatures op de website vermelden we of je als zzp’er kunt reageren. TMI kan als bemiddelingspartner dienen en jou als zzp’er voorzien van nieuwe opdrachten. Wij hebben in de afgelopen twintig jaar een groot netwerk van diverse ziekenhuizen en zorginstellingen opgebouwd. Daarnaast kan TMI je adviseren bij het maken van de juiste keuzes voor je zaak. Meld je aan voor de maandelijkse Zzp’er in de Zorg Startersavond voor meer informatie.

Dienstverband

0-uren

Wat houdt een 0-uren contract in?

Dit is een dienstverband waarbij je op oproepbasis werkt, je hebt geen verplichting om uren te werken. Zo heb je regie over de hoeveelheid diensten, je werktijden, werkdagen en de locaties waar je aan de slag gaat. Over je gewerkte uren ontvang je een salaris.

Heb ik invloed op mijn eigen rooster?

Een groot voordeel van een 0-urencontract is dat jij zelf jouw werkrooster bepaalt. Jij kiest de diensten die jij wilt draaien, hoeveel en wanneer je werkt.

Krijg ik vakantiegeld?

Bij een 0-urencontract word je uitbetaald in een all-in loon. Dit betekent dat onder andere de vakantietoeslag direct wordt uitgekeerd bij het salaris.

Moet ik meteen mijn huidige baan opzeggen wanneer ik een 0-uren contract wil?

Nee, dat hoeft niet. Soms is het een grote stap om je vertrouwde baan te verlaten. Daarom kun je met een flexcontract bij TMI een tijdje van alle opties proeven om zo te bepalen waar je vast in dienst wilt treden. Of is het een mooie manier om zo af en toe bij een andere zorginstelling meer ervaring op te doen.

Wat is de TMI flexpool?

Voor verschillende opdrachtgevers werken we met een flexpool. Deze bestaat uit zzp’ers, gedetacheerden en oproepkrachten die een klik hebben met een desbetreffende zorginstelling of RAV. Zodra er een nieuwe dienst openstaat, benaderen wij eerst de flexpool voordat we de dienst aanbieden aan andere TMI’ers.

Detachering

Wat betekent detacheren?

Detacheren via TMI betekent dat je in dienst komt van TMI en vervolgens aan de slag gaat bij één of meerdere van onze opdrachtgevers. Bij detachering kan er sprake zijn van een contract voor bepaalde of onbepaalde tijd. De duur van een opdracht verschilt per opdrachtgever, maar is minimaal een maand. Zo kun je ervaring opdoen binnen diverse zorginstellingen in jouw regio tegen uitstekende arbeidsvoorwaarden, zoals een bovengemiddeld salaris. Ook kun je gebruik maken van de leaseregeling en kun je bijscholingen volgen via de TMI Academy. Wanneer je meer afwisseling zoekt in je baan, kan het dienstverband detachering goed bij jou passen!

Heb ik één werkgever?

Ja, wanneer je gaat detacheren bij TMI zijn wij jouw werkgever. Wel ga je aan de slag voor één of meerdere van onze opdrachtgevers.

Heb ik zekerheid?

Bij TMI heb je de zekerheid van een vast contract voor bepaalde of onbepaalde tijd. Dit betekent dat je ook doorbetaald wordt, wanneer je tijdelijk geen werk hebt. Uiteraard gaan we altijd zo snel mogelijk op zoek naar een leuke nieuwe opdracht!

Hoe lang duurt een detacheringsopdracht?

De duur van een opdracht is minimaal een maand. Bij de ene opdracht is er een einddatum bekend, maar het gebeurt ook dat een opdracht nog verlengd wordt en dat je langer blijft dan in eerste instantie afgesproken is. Het voordeel hiervan is dat je veel ervaring opdoet in jouw vakgebied.

 

Hoe werkt de leaseregeling?

Bij een dienstverband van minimaal 24 uur per week kun je gebruik maken van een leaseauto. Hierbij kun je kiezen voor een pakket met alleen zakelijke kilometers, of rijd je de auto ook privé. De auto mag je ook privé binnen heel Europa rijden. Daarnaast maak je o.a. gebruik van een tankpas, heb je geen onvoorziene kosten voor het onderhoud en ben je all-risk verzekerd.

Werving & Selectie

Wat betekent Werving & Selectie?

Dit betekent dat wij op zoek gaan naar kandidaten voor onze opdrachtgever. Je treedt dan niet in dienst van TMI, maar in dienst bij onze opdrachtgever (jouw werkgever) en valt onder de bij hen geldende cao. Dit doen we niet alleen binnen Nederland, maar ook in het buitenland. Wij zijn in veel branches werkzaam, dus er is een grote kans dat we jou kunnen bemiddelen.

Zzp

Hoe werkt de facturering bij TMI?

Bij TMI werken wij met Reversed Billing. Dit betekent dat wij jou een factuur sturen voor de gewerkte uren in plaats van andersom. Dat scheelt jou een hoop administratief werk. Wanneer jij hebt gewerkt via TMI geef je aan ons, op maandagochtend voor 10:00 uur, het aantal uren door dat je hebt gewerkt. De opdrachtgever geeft hier akkoord op en zo wordt er eenvoudig en snel een factuur opgemaakt.

Kan ik gebruik maken van de leaseregeling?

Nee, helaas kun je als zzp’er geen gebruik maken van een leaseauto. Wel kun je profiteren van onze unieke samenwerking met Shell! Via de Shell Fleet App krijg je €0,12 korting per liter/kWh bij tanken of laden.

Wat is bevoorschotting?

Je kunt kiezen voor bevoorschotting via TMI. Zodra jij jouw factuur van TMI hebt ontvangen, betaalt TMI deze binnen één werkdag uit. Wij nemen de betalingstermijn van de opdrachtgever over. Voor deze dienstverlening betaal je 4% vrijgesteld van BTW van het totale factuurbedrag.

Hoe kan ik meer informatie ontvangen over zzp’en via TMI?

Regelmatig organiseert TMI een (online) informatieavond voor zorgverleners die net zijn gestart als zzp’er in de zorg of overwegen om zzp’er te worden. Zzp-specialist Lex Tebak vertelt je alles wat je moet weten. Aanmelden is kosteloos. Bekijk alle data en meld je aan!

Buitenland

Werken in de Caribbean

Gelden de werkuren uit het buitenland ook voor de Nederlandse BIG-registratie?

Het is mogelijk om de werkervaring in het buitenland mee te laten tellen voor jouw BIG-herregistratie. Dit telt alleen mee wanneer je tijdens de periode in het buitenland geregistreerd was in een wettelijk ingesteld register in het land waar je werkerving hebt opgedaan. Indien het land geen register heeft, telt de werkervaring zonder registratie wel mee. In dit geval is het belangrijk dat je de bewijsstukken hiervan goed bewaard, omdat het BIG-register deze kan opvragen.

TIP: Kijk goed hoeveel uren je al in Nederland hebt opgebouwd, anders kun je de uren van deze buitenlandervaring weglaten.

Ik zie geen vacature voor mijn functie, kan ik dan alsnog solliciteren?

Wanneer jouw functie er niet tussen staat, kun je ons altijd benaderen via de mail: wervingcaribbean@tmi.nl. We voegen je graag toe aan onze interesselijst, zodat we je telefonisch of per mail kunnen benaderen wanneer we wel een vacature ontvangen.

NB We hebben helaas geen mogelijkheden voor verzorgende IG en helpende.

Wat zijn de mogelijkheden om bij terugkomst via TMI in Nederland aan de slag te gaan?

Wil je via TMI in Nederland aan de slag? Dan horen wij dat graag, zodat we samen met jou naar een volgende uitdaging kunnen kijken. Bij terugkomst nemen we contact met je op, maar je kunt ons uiteraard ook zelf benaderen. Je kunt ons benaderen via werving@tmi.nl of solliciteren op één van onze openstaande vacatures op de site.

 

Mijn Engels is niet goed, is dat een probleem?

Op de benedenwindse eilanden (Aruba, Bonaire en Curaçao) wordt voornamelijk Nederlands en Papiaments gesproken. Er werken ook veel internationale zorgprofessionals in de instellingen, waardoor enige basiskennis van de Engelse taal aan te raden is. Ga je naar de bovenwindse eilanden (Sint Maarten, Saba of Sint Eustatius) dan is het vereist dat je de Engelse taal in de basis goed beheerst in woord en geschrift.

Kunnen mijn partner en kinderen ook mee naar het buitenland?

Het is zeker mogelijk om je partner en kinderen mee te nemen, er zijn vele gezinnen je al voorgegaan. Wanneer je met het gezin gaat, adviseren we je goed onderzoek te doen naar de scholen en eventuele opvang. Op de eilanden werk je namelijk 40 uur in de week. Het salaris is niet altijd toereikend om een gezin te onderhouden wanneer de partner daar niet gaat werken. Houd er rekening mee dat niet altijd de vliegtickets worden vergoed voor het hele gezin. Dit verschilt per zorginstelling. Je kunt Team Caribbean altijd vragen naar de mogelijkheden.

Ontvang ik het Nederlandse salaris of het salaris conform het land waar ik naartoe ga?

Wanneer je in dienst treedt bij de zorginstelling op het eiland, ontvang je salaris conform de lokale cao van de betreffende zorginstelling. Over het algemeen liggen de salarissen in de Caribbean lager dan hier in Nederland.

Welke documenten moet ik regelen?

Er zijn een aantal standaard documenten die TMI altijd opvraagt: diploma’s, hepatitis B titerbepaling, BIG-(her)registratie en een geldig paspoort. Indien je aan de slag gaat in de Caribbean, zijn er aanvullende documenten nodig. Dit verschilt per zorginstelling en de periode dat je aan de slag gaat. Uiteraard begeleidt TMI je bij dit hele proces, zodat de juiste documenten worden aangeleverd. Daarnaast ontvang je van ons ook een handboek met uitgebreide informatie over de zorginstelling en het eiland.

Wat is de minimale tijdsduur voor een functie in de Caribbean?

Dit verschilt per vacature en kan variëren tussen minimaal één maand tot minimaal zes maanden.

Wil je graag voor een korte tijd in het buitenland aan de slag? Dan gaat het meestal om een waarneming. Deze aanvragen krijgen wij vaak kort dag en dit betekent dat jij ook snel moet kunnen schakelen met jouw thuissituatie.

Wil je voor een langere periode naar het buitenland? Dan kunnen wij je plaatsen op een vaste vacature. Is er geen vacature maar ben je wel minimaal zes maanden beschikbaar? Dan stellen we je graag vrijblijvend voor om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Over het algemeen geldt dat zorginstellingen graag mensen inzetten voor lange duur. Je kunt TMI Caribbean altijd vragen naar de mogelijkheden.

 

Werken in Duitsland

Mijn Duits is niet goed, is dat een probleem?

Nee, dit is geen probleem. Wij hebben een eigen docent Duits in dienst die jou tot het gewenste B2-niveau kan opleiden.

Ontvang ik salaris vanuit TMI?

Nee, je ontvangt geen salaris vanuit TMI. Wanneer je door TMI naar Duitsland bemiddeld wordt, treed je rechtstreeks in dienst bij de zorginstelling. De zorgsalarissen zijn in Duitsland vastgelegd in cao’s en/of kunnen individueel tussen werkgevers en werknemers worden bepaald.

Welke documenten moet ik regelen?

Een aantal documenten dien je standaard aan te leveren wanneer je via TMI naar Duitsland vertrekt: een cv, motivatiebrief, BIG-registratie en minimaal twee getuigschriften. Daarnaast is een erkenning van het Nederlandse diploma nodig. Verder moet je als verpleegkundige, arts of specialist in Duitsland een registratie aanvragen. Houd er rekening mee dat deze aanvraag even kan duren. Voor verpleegkundigen duurt dit ongeveer vier tot vijf weken en voor artsen en specialisten acht tot twaalf maanden. Een uitgebreide uitleg hiervan ontvang je uiteraard van ons!

Er is nu geen vacature voor mij, kan ik alsnog solliciteren?

Zeker kan dat! Wij gaan graag actief op zoek naar passende vacatures. Je kunt contact opnemen met werving@tmi.nl zodat wij samen naar de mogelijkheden kunnen kijken.

NB We richten ons op de bemiddeling van Nederlandse basisartsen en de bemiddeling van ervaren algemeen verpleegkundigen.

Werken in Zwitserland

Mijn Duits is niet goed, is dat een probleem?

Nee, dit is geen probleem. Wij hebben een eigen docent Duits in dienst die jou tot het gewenste niveau kan opleiden. Houd er rekening mee dat er door de Duitstalige Zwitsers ook Zwitserduits gesproken wordt. Dit wijkt af van het Hoogduits (wat wij jou leren) en kent verschillen tussen de verschillende steden en dorpen. Om met niet-Zwitserse Duitstaligen te communiceren, gebruiken de Zwitsers echter Hoogduits.

Ontvang ik salaris vanuit TMI?

Nee, je ontvangt geen salaris vanuit TMI. Wanneer je door TMI naar Zwitserland bemiddeld wordt, treed je rechtstreeks in dienst bij de zorginstelling. De arbeidsvoorwaarden verschillen per zorginstelling en per kanton. Het netto salaris ligt twee tot drie keer hoger in vergelijking met Nederland.

Welke documenten moet ik regelen?

Een aantal documenten dien je standaard aan te leveren wanneer je via TMI naar Zwitserland vertrekt: een cv, motivatiebrief en minimaal twee getuigschriften. Voor de diploma erkenning heb je het BIG-uittreksel en CCPS (Certificate of Current Professional Status) nodig. Voor sommige functies vragen ze ook de verklaring EU-RL 2005/36/eg. Heb je hier hulp bij nodig? TMI staat klaar om je hierbij te begeleiden.

Er is nu geen vacature voor mij, kan ik alsnog solliciteren?

Zeker kan dat! Wij gaan graag actief op zoek naar passende vacatures. Je kunt contact opnemen met werving@tmi.nl zodat wij samen naar de mogelijkheden kunnen kijken.

NB Helaas hebben we geen vacatures voor de functies verzorgende IG,  helpende, gipsverbandmeesters en verpleegkundig specialisten.

Bijscholing

Bijscholingen

Verzorgt TMI ook volledige opleidingen in de gezondheidszorg?

Wij voorzien niet in volledige opleidingen binnen de gezondheidszorg wanneer je nog geen basisopleiding hebt afgerond als verpleegkundige, arts of paramedici. Wel organiseert TMI Academy bijscholingen voor professionals al werkzaam in de zorg.

Daarnaast kun je wel een opleiding tot ambulanceverpleegkundige volgen wanneer SEH-, IC of anesthesieverpleegkundige bent. Ook faciliteert TMI een opleidingstraject tot verpleegkundige mbo-niveau 4 wanneer je een diploma hebt als verzorgende IG. Aan deze trajecten zitten voorwaarden verbonden. Ben jij verzorgende, verpleegkundige of arts en wil jij je graag specialiseren? Neem dan vrijblijvend contact op met werving@tmi.nl om na te gaan welke mogelijkheden wij je kunnen bieden!

Voor wie zijn bijscholingen vanuit TMI Academy ontwikkeld?

De bijscholingen zijn bedoeld voor zorgprofessionals die hun vakkennis up-to-date willen houden. Het maakt niet uit of je vast in dienst bent, zzp’er bent of een 0-urencontract hebt, iedereen is welkom! Ook wanneer je niet in dienst bent bij TMI. Per dienstverband zijn er wel verschillende kosten aan verbonden om deel te nemen aan de bijscholing. Wanneer je vast in dienst bent bij TMI zijn de meeste bijscholingen gratis.

Er is een breed aanbod in bijscholingen voor diverse functies: algemeen verpleegkundigen, gespecialiseerd verpleegkundigen, verzorgenden, ambulancepersoneel en paramedici. Daarnaast worden er algemene bijscholingen georganiseerd voor alle zorgprofessionals.

Welke kosten zijn verbonden aan de bijscholingen?

De meeste bijscholingen zijn gratis voor medewerkers die vast in dienst zijn bij TMI. Voor zzp’ers en 0-uren contractanten geldt een ander bedrag. Dit staat aangegeven per bijscholing op de website. Wanneer je als 0-uren contractant drie maanden achtereen diensten hebt gedraaid van 24 uur per week, is de bijscholing gratis. Als zzp’er zijn er altijd kosten verbonden aan de bijscholingen.

Wat zijn voor mij verplichte bijscholingen?

Dit is per functie verschillend. Wanneer je hier meer informatie over wilt, neem dan contact met de medewerkers van TMI Academy via scholing@tmi.nl. Op de website van TMI wordt wel aangegeven hoeveel accreditatiepunten je met een specifieke bijscholing behaald.

Hoe meld ik me aan voor een bijscholing?

Ben je al in dienst bij TMI? Dan kun je je aanmelden via onze online omgeving: ‘Het Portaal’. Ben je niet in dienst bij TMI, dan kun je contact opnemen met de medewerkers van TMI Academy via scholing@tmi.nl.

Op welke locaties worden bijscholingen gegeven?

Per bijscholing wordt aangegeven of deze online plaatsvindt of op een locatie. Als de training op locatie wordt gegeven, staat het adres vermeld.

Tot wanneer kan ik mij afmelden voor een bijscholing?

Bij aanmelding is je inschrijving definitief, mocht het onverhoopt niet lukken om aanwezig te, neem dan contact op met de medewerkers van TMI Academy via scholing@tmi.nl. Des te eerder wij de afmelding ontvangen, des te beter.

Hoe wordt er rekening gehouden met corona tijdens de bijscholingen?

Bij TMI volgen wij de richtlijnen en adviezen van het RIVM rondom het coronavirus. Daarom worden de meeste bijscholingen momenteel online gehouden. Enkel wanneer het niet mogelijk is om een bijscholing online te geven vindt het op locatie plaats, zoals de BLS en AED bijscholing. Op de locatie hanteren we coronamaatregelen zoals het houden van anderhalve meter afstand, het gebruik van mondkapjes is verplicht, er geldt een maximaal aantal deelnemers en na ieder bezoeker wordt de locatie en de materialen schoongemaakt.

Waar kan ik als TMI’er mijn scholingsuren terugzien?

Wanneer je bij TMI in dienst bent wordt er op je loonstrook de gemaakte uren voor scholing maandelijks genoteerd als leegloopuren. Kloppen de genoteerde uren niet? Neem dan contact op met de medewerkers van TMI Academy via scholing@tmi.nl.

Ik ben TMI’er, wanneer worden mijn scholingsuren uitbetaald?

Wanneer je in dienst bent bij TMI worden scholingsuren geboekt als leegloopuren. Dit kun je terugzien op je salarisstrook. Bijvoorbeeld wanneer je in maart een bijscholing hebt gevolgd, kun je deze uren terugzien op je salarisstrook van april. De uren worden opgeteld bij je gewerkte uren.

Waar kan ik mijn ideeën en tips over bijscholingen indienen?

Wij staat altijd open voor nieuwe ideeën! Heb jij een suggestie? Dan kun je die het beste mailen naar scholing@tmi.nl. Zij nemen contact met je op en beoordelen of het idee daadwerkelijk kan worden geïmplementeerd.

Coaching & Loopbaanbegeleiding Artsen en Medisch Specialisten

Biedt TMI coaching & loopbaanbegeleiding?

Ja, door de jaren heen hebben onze consultants vele coassistenten, ANIOS, maar ook AIOS en specialisten geholpen. Voor velen van hen hebben we nieuwe deuren geopend. Als jij met twijfels zit of net dat extra zetje in je rug kunt gebruiken, helpen wij ook jou graag verder. Dat kan een eenmalig gesprek zijn, om net even de zaken op een rij te zetten en handvatten aan te reiken. Maar dat kan ook een maandelijks intervisiemoment zijn om jou verder te helpen op werk- en/of persoonlijk vlak.

Onze coaching is op maat. Het gaat immers om jou, jouw behoeften en wensen. Jij staat centraal. In een oriënterend gesprek gaan we naar jouw loopbaan kijken, jouw toekomstperspectief. Wat is je huidige situatie, wat zijn je opties en waar liggen de knelpunten?

Heb jij naast loopbaanbegeleiding ook behoefte aan coaching op het vlak van persoonlijke ontwikkeling? Dan denken we ook daarin graag met je mee. Zo is het mogelijk een maandelijks intervisie moment in te plannen met één van onze consultants. Ook hebben wij een vakkundig coach aan boord bij TMI die jou kan helpen om stappen te maken in je ontwikkeling. Op welk vlak, dat bepaal jij. We nemen dan ook graag met je door waar jouw behoeften liggen.

Evenement

Evenementen

Welke type events worden er georganiseerd door TMI?

Voor medewerkers bij TMI in dienst worden er regelmatig gezellige personeelsuitjes georganiseerd, hier kun je samen met je TMI-collega’s naartoe. Daarnaast hebben we events om meer informatie te verkrijgen over een specifiek onderwerp. Wil je bijvoorbeeld als zzp’er aan de slag? Dan kun je deelnemen aan de zzp-startersavond. Of wil je graag als zorgprofessional werken in het buitenland? Meld je dan aan voor een informatieavond over de Caribbean of Zwitserland. Wil je juist op een laagdrempelige manier ontdekken wat detacheren is? Dan ben je welkom bij één van onze regioborrels door het land. Ten slotte organiseren we vakinhoudelijke events waarbij iedereen die werkzaam is in de zorg kan deelnemen. Denk aan een thema-avond of een (online) masterclass.

Hoe kan ik mij aanmelden voor een evenement?

Ben je in dienst bij TMI? Dan kun je je voor de borrels en personeelsuitjes aanmelden via ‘Mijn TMI’. Voor het aanmelden voor de thema-avond, de masterclasses of andere informatieavonden kun je je aanmelden via een formulier op de website. Ben je niet in dienst bij TMI? Dan kun je je voor alle evenementen aanmelden via de website. Bekijk het overzicht van alle geplande evenementen om te bepalen waarvoor je wilt aanmelden.

Ik heb geen bevestiging van mijn aanmelding ontvangen. Wat nu?

Het kan zijn dat de bevestigingsmail in je ‘Ongewenste mail’, ‘Reclame’ of ‘Spam’ terecht is gekomen, dit is afhankelijk van je e-mailprovider. Heb je echt geen bevestigingsmail ontvangen? Dan kun je mailen naar events@tmi.nl en vragen of zij je aanmelding goed hebben ontvangen.

Ik kan er helaas toch niet bij zijn, hoe kan ik mij afmelden?

Jammer dat je er niet bij kunt zijn! Maar wij waarderen het zeker dat je je even afmeldt. Wanneer het gaat om een online evenement is het geen probleem, maar voor een fysiek evenement houden we er altijd rekening mee. Dus des te eerder de afmelding, des te beter. Om je af te melden kun je een e-mail sturen naar events@tmi.nl waarbij je aangeeft om welk evenement het gaat.

Ik wil graag met een vriend(in) die niet bij TMI werkt naar een event, mag dat?

Natuurlijk mag dat! Voorwaarde is wel dat je plus-one ook werkzaam is in de zorg. Het maakt echter niet uit welke functie binnen de zorg. Van CSA medewerker tot verzorgende IG, iedereen is welkom. Laat je wel je vriend(in) apart aanmelden via het aanmeldformulier? Dan regelen wij dat er genoeg hapjes en drankjes zijn.

Hoe wordt er rekening gehouden met corona en events?

Bij TMI volgen wij de richtlijnen en adviezen van het RIVM rondom het coronavirus.

Staat je vraag er niet tussen?

Neem contact op!

Kelly Jansen

Teamcoördinator Recruitment

werving@tmi.nl